Oczekiwania klientów zmieniają oferty bankowe

Wrzesień 19 2017 09:18AM

Zmieniające się oczekiwania klientów napędzają rozwój usług bankowych. Bank Zachodni WBK, jeden z liderów polskiego rynku, jest obecnie na etapie dużych zmian w ofercie produktowej i komunikacji z klientami. W sierpniu marka uprościła ofertę i wprowadziła nowe konto, które klienci mogą spersonalizować i dopasować do swoich potrzeb. Wkrótce pojawią się kolejne usługi oparte na tym trendzie. Prostsza i bardziej przyjazna ma być też nowa komunikacja marki.

– Najważniejsze zmiany w naszej kampanii dotyczą tego, że odeszliśmy od komunikacji produktowej. Zaczęliśmy mówić o wartościach i emocjach, czyli o tym, co jest ważne dla naszych klientów i czego oczekują od banku – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Iwona Błońska-Orzoł, dyrektor departamentu marketingu w Banku Zachodnim WBK.

Nowy przekaz marketingowy BZ WBK ma być oparty na emocjach i wartościach takich jak wsparcie, empatia, stabilność i elastyczność rozumiana jako dopasowywanie do aktualnych potrzeb klienta.

– Klient wiąże się z bankiem na wiele lat, w tym czasie jego potrzeby bardzo się zmieniają. Inne potrzeby mamy, kiedy wchodzimy w dorosłość, a inne – kiedy zakładamy rodzinę. Od nas klienci oczekują, żebyśmy my także dopasowali nasze produkty do tych zmian – precyzuje Iwona Błońska-Orzoł.

Z sondażowych badań, które na zlecenie BZ WBK przeprowadził instytut ARC Rynek i Opinia, wynika, że 44 proc. Polaków oczekuje od banku, że będzie dostosowywał się do ich oczekiwań i zmiennych okoliczności życiowych.

– Skupiliśmy się na analizie potrzeb klientów, ich oczekiwaniach wobec banku. Okazało się, że najważniejsza jest dla nich długofalowa, partnerska relacja, wsparcie i zrozumienie. Na tych wartościach opiera się nasza nowa kampania. Słuchamy naszych klientów i reagujemy na to, co mówią – dodaje Iwona Błońska-Orzoł.

Bank chce uprościć ofertę produktowa. W sierpniu bank zdecydował o wycofaniu z oferty dotychczasowych rachunków osobistych (w listopadzie br.). Zastąpi je nowy, uproszczony rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy – Konto Jakie Chcę. Docelowo będzie to jedno z dwóch kont w ofercie banku.

Nowy produkt został zaprojektowany z wykorzystaniem metody design thinking, którą stosują m.in. projektanci wnętrz czy sztuki użytkowej. Dobrze sprawdza się ona w branżach, które charakteryzuje duża konkurencja i oczekiwania klientów. Istotą design thinking jest praca w interdyscyplinarnych zespołach złożonych z projektantów, badaczy i strategów. Ich zadaniem jest zaprojektowanie i przetestowanie produktu w oparciu o wskazówki klientów.

W tej chwili bank pracuje nad kolejnymi produktami w oparciu o koncepcję „jakie chcesz” – inwestycyjnymi, ubezpieczeniowymi i kredytowymi.

– Pierwsze produkty, czyli Konto Jakie Chcę z kartą Dopasowaną, dokładnie reagują na to, czego oczekują klienci i odpowiadają na ich potrzeby. Nie chcemy oferować im rzeczy, których nie potrzebują. Stąd otwarte, spersonalizowane podejście, ukierunkowane na to, czego klient dokładnie oczekuje –podkreśla Iwona Błońska-Orzoł.

Razem z nowym kontem Bank zaoferował także kartę płatniczą – kartę Dopasowana. Podobnie jak w przypadku rachunku jej funkcjonalności i pakiety cenowe za obsługę można dowolnie ustawić. Samodzielne zarządzanie produktami bankowymi ma być dla klientów proste, szybkie i intuicyjne (zarówno w aplikacji, przez internet i w oddziale).

Co istotne, posiadacze dotychczasowych rachunków w BZ WBK będą mogli zmienić je na nowe, bezpłatne konto bez dodatkowych warunków (numer rachunku ani ustawienia się nie zmienią) albo nadal korzystać ze swoich ROR-ów na dotychczasowych zasadach.

Dzięki uproszczeniu oferty i komunikacji na koniec pierwszego półrocza 2018 roku Bank Zachodni WBK chce mieć już przynajmniej milion klientów korzystających z Konta Jakie Chcę. Na ten moment korzysta z niego blisko 70 tys. osób.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Oklejanie samochodów sposobem na skuteczną reklamę Twojego biznesu

    Biznes rządzi się swoimi prawami i wymusza na biznesmenach kładzenie dużego nacisku...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.